باده شبگیر

دل نوشته های قاصدک

باده شبگیر

دل نوشته های قاصدک

شلوار تنگ

۱- روزنامه 

چند روز  گذشته  آن قدر گرفتار بودم که نتونستم  چیز جدیدی بنویسم  

بعضی از روزا خیلی تکراری هستند نه تنها خیلی شبیه به روزهای خودت هستند  بلکه یک جورایی شبیه به  همه مردم  دور اطراف  می مونه زندگیهای خاکستری که هر چی می گردی تا یک نقطه رنگی برای بزرگ کردن پیدا کنی  و داد بزنی  آهای روز گار دیدیدی بالاخره من از پشت چادر خاکستری  تکرار اون صورت زیبا تو  دیدم و  عکس قشنگ  رنگیت به همه  نشون دادم - 

ولی خوب  بعضی وقت ها باید  سیاه و سفید رو هم جز رنگ ها برای مردم  تعریف کرد 

-امروز نکته جالب اینکه دوباره یاد معلم های قدیم  افتادم  یادشون بخیر  

-دوم اینکه  تو بیمارستان  بابای حسن رو ۱۸ ساعت گرسنه نگه داشتن تا عمل کنن بعد دکتر از مشهد زنگ زده که ببخشید من یادم رفته بود!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟ حسن هم از عصبانیت کل بیمارستان رو ریخته بود به هم ..... بیچاره پیرمرد ۷۰ ساله ۱۸ ساعت  هیچی نخورده بود  

تازه  ازاون آدمایی بود که چند ماه داوطلبانه جنگیده بود  وجانباز شده بود ولی هیچ کجا ثبت  نکرده بود !!!!!!!!!!!!!!!! امان از  آدمای تازه به دوران رسیده 

- سوم خیلی  دل می خواست  قضیه سه تا موبایل رو براتون تعریف کنم  وقتی سه تا گوشی تو دستم بود  و کارمند حسابداری  زل زده بود به صورت من -پیش خودش فکر می کرد عجب آدم ندید بدیدی من خودم هم وقتی  متوجه شدم  حسابی خندیدم  

- چهارم جلسه شعر که  دیگه بد جور کمالی قاطی کرده بود نمی دونم چرا ...... باشه برای بعدا 

-پنجم  وقتی با مامانم دست دادم  حسابی  آروم شدم مثل یه بچه چهارساله که  از ترس  تو بغل مامانش اروم می گیره   

- از همه شیرنترش  پسته های سوغاتی رفسنجان بود که محمود زحمتشو کشیده بود  جاتون خالی از امام حسین (ع)هم یادی شد

واما زندگی ادامه دارد .....................

2-شاید شعر  

سینه خواهم شرحه شرحه از فراق

تا  بگویم   شرح  درد  و    اشتیاق

آتشست این بانگ نای ونیست باد

هر  که  این  آتش  ندارد  نیست باد

آتش عشق است که اندر نی فتاد

جوشش عشق است که اندر می فتاد

 

مثنوی معنوی مولانا  

 

  

چشم های دختر همسایه

یک روز فقط یک بار
               تکرار می شود
 ومن صدایم را
                 برای تو آرام می کنم  
          وگاهی کلمات وحشی ام را
                         فقط برای تو رام می کنم
  گاهی گلوله ای از گلویم خارج می شود
                        ومن آن را با گل های ترانه ام
                                          درد های عاشقانه ام
              شعر ها ی عارفانه ام
         به تو تقدیم می کنم
                    من از شعر تو
                                     بر چشمان عاشق همسایه مان
                        باران را تصویر می کنم
   تو مرگ  فریاد می زنی  
                             و من زندگی را
                  از میان دندان های گرگ بیرون می آورم
          تو ناخواسته ومن ناخواسته
               تو آگاه
                                     ومن غافل
                   پس چرا پرستو ها را در زندان
                                         وجنگل را بی باران
                                     سرو ها را بریده  
                           ولاله هارا خاموش
                                         تلاوت کنیم
برخیز   
       دهان من
                      صدای تو
                           فریاد کن تا گلویم از درد پاره شود
          آسمان را نگه دار تا باران نبارد
                         چشم های دختر همسایه را ببند
               تا عاشق نشود
                          وبه کودک من بگو
                    برای لاله های تمام تاریخ
                          سیاه بپوشد
                   وتمام تاریخ گریه کند
                 من زندگی خواهم کرد
            من برای هیچ مرده ای نخواهم مرد
                 من سرو خواهم کاشت
                      نماز باران می خوانم
         تا از هجوم لاله هیچ گرگی در امان  نباشد
              یک روز فقط یک بار تکرار می شود
                ومن زندگی خواهم کرد.

  قاصدک

 

3- برای خنده 

رباعی شلوار تنگ  

امروز که دور دوره ی تاج سر است
در روم موبایل عکس صد تا پسر است 

 ( در لیست موبایل  اسم صد تا پسر است)
تنگ است و کثیف وپاره همچون مد روز
شلوار کثیف و تنگ  هم درد سر است
  

  قاصدک

نظرات 2 + ارسال نظر
عارف دوشنبه 29 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 12:52 ق.ظ http://www.jahannet.ir

سلام دوست عزیز وبلاگ خوب و با محتوایی داری ... راستی ازت خواستم به وب دعوت کنم
تا کمی سرگرمی و گشت و گذار نتی داشته باشی ... خوشحال میشم به وب ما سر بزنی ..
در ضمن نظر خود را فراموش نکن ... در صورت موافق بودن با تبادل لینک اول ما را نام
"دانلودستان بلاگفا" لینک کن بعد خبر بده تا لینک بشی ... از محصولات سایت هم دیدن کن

علی اصغرنجفی(اغو) سه‌شنبه 30 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:51 ق.ظ http://www.aliasgharnajafi.blogfa.com/

سلام قاصدک
ممنونم از حضورت و شرمنده ام از تاخیرم
مطالب زیباوجالبی رو ازتون خوندم
و شعر زیبایی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد